| 2018. május. 15. | 3 perc olvasás

1 millió forintos osztálykirándulás a tét - Új köntösbe bújtatták József Attila versét a Széchenyis diákok

Finisébe érkezett a Szabad a vers! pályázat, már csak a szavazatokat várják a diákok. A tét nem kicsi, a közönségszavazás nyertese hazaviheti osztályának az 1 millió forintos osztálykirándulást. Akár több alkotásra is voksolhatnak, de ugyanazon versre csak egy szavazatot adhatnak le, május 20-a 24:00 óráig.

A soproni diákok munkájára itt lehet szavazni: https://csaladokeve.hu/szabadavers/szavazas/adatlap/129

József Attila, Mama című versét gondolta újra Gosztola Kincső, a Széchenyi István Gimnázium, 7. a osztályos tanulója. Az ötletből egy klip is született, amellyel elindultak a Szabad a vers pályázaton.

Az előzsűri beválasztotta a soproni dákok alkotását a legjobbak közé, így már csak a szavazatok mennyiségén múlik, hogy ők legyenek a nyertesek.

 

 

A pályázatról bővebben itt olvashatnak:

Rekordszámú, összesen 254 alkotás érkezett a Szabad a vers! címmel meghirdetett országos verspályázatra, amelyen a legtöbben József Attila Mama című versét dolgozták fel. A pályaművekre a közönség keddtől szavazhat.

    Az általános iskola felső tagozatos és középiskolás tanulói az Emberi Erőforrások Minisztériumának Család- és Ifjúságügyért Felelős Államtitkársága által a családok éve alkalmából meghirdetett pályázatára dolgozták át nagy költőink családról, kötődésekről szóló verseit.
    A cél az volt, hogy úgy fogalmazzák át a verseket, ahogy őket ezek az alkotások megszólítják - olvasható a szervezők MTI-hez eljuttatott közleményében.
    A legjobb ötven, előzsűrizett produkcióra május 20-ig a közönség is szavazhat a https://csaladokeve.hu/szabadavers/szavazas oldalon. A szakmai zsűri és a közönségszavazás fődíjasai egyenként 1 millió forint értékű osztálykiránduláson vehetnek részt.
    A pályázaton döntően az általános iskola felső tagozatos korcsoportja képviseltette magát: a pályaművek több mint kétharmadát ők küldték be. A legaktívabbak a budapesti és Pest megyei diákok voltak: 36 százalékban ők írtak verset az osztálykirándulásért. Az alkotások 7-7 százaléka a Baranya megyei és Borsod-Abaúj-Zemplén megyei diákoktól származik, Erdélyből pedig három pályázat érkezett.
    A 12 átdolgozásra kijelölt alkotás közül a legtöbben - a diákok 33 százaléka - József Attila Mama című versét választották. Mindemellett Arany János Családi kör és Ady Endre Őrizem a szemed című verse is népszerű volt.
    A pályaműveket május 11-éig lehetett beküldeni, ezek után a négy fős szakmai zsűri - Novák Katalin, az Emmi család- és ifjúságügyért felelős államtitkára, Szarvas Rita, a szentendrei Móricz Zsigmond Gimnázium magyar nyelv és irodalom tanára, Orbán János Dénes költő, író, valamint Prőhle Gergely, a Petőfi Irodalmi Múzeum főigazgatója - választotta ki az 50 legjobbat (amely a pontegyenlőség miatt 53 alkotást jelent).
    A zsűri választottja, valamint a közönségszavazás legtöbb szavazatot kapott nyertese családjával együtt egy hosszúhétvégét tölthet el a Szentendrei-szigeten, az egyéni győzteseket segítő osztályok nyereménye pedig egyenként 1 millió forint értékű osztálykirándulás. A közönségszavazás 2. és 3. helyezettje 50 ezer, illetve 30 ezer forint értékű élménycsomaggal gazdagodik, emellett több különdíj (köztük a Petőfi Irodalmi Múzeum, a Szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum és a Budapesti Operettszínház különdíja) is gazdára talál.
    A jövő héten a szervezők a több mint 200 pályázó között értékes nyereményeket sorsolnak ki az esemény Facebook oldalán.
    A pályázatot április 11-én, a költészet napján Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere, valamint Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár indította útjára a családok éve programsorozat keretében. A felhívás fő célkitűzése a diákok versolvasási kedvének felkeltése, továbbá az, hogy felhívja figyelmüket az átírásra kiválasztott alkotásokra és az alkotókra. Emellett a felhívás kiírói a diákok gondolataira is kíváncsiak voltak: arra, hogy a 100-150 éve született költemények bennük hogyan szólalnak meg, számukra mit jelentenek ma a múlt századokban versbe foglalt családi kötődések, s ezeket hogyan mondanák el saját szavaikkal az információs társadalom korában. (MTI)

Legnépszerűbb cikkek