Az ún. intelligens várótermek kialakításának lehetősége a központi forgalomirányító rendszer telepítésekor merült fel a GYSEV Zrt.-nél. A rendszernek köszönhetően ugyanis jelentősen egyszerűbbé vált a forgalom irányítása és szervezése a társaság vonalhálózatán, ugyanakkor több, jelentősebb utasforgalmat bonyolító vasútállomáson is megszűnt a forgalmi személyzet tevékenysége.
Ezeken a helyszíneken a GYSEV Zrt. szerette volna megőrizni az addig biztosított utaskényelmi szolgáltatásokat. Ezért alakította ki a társaság az intelligens várótermeket, amelyek napközben nyitva vannak, éjszaka, a hosszabb vonatmentes időben bezárnak. Az első hajnali vonat érkezése előtt kb. fél órával nyitnak ki és az utolsó, késő esti vonat indulása után zárnak be.
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2Fimport%2F57%2F1f%2Fimg-20200117-114138-resized-20200117-121231485_y49p.jpg)
Az intelligens várótermek többségében automata rendszer nyitja és zárja a távvezérelt ajtókat, szintén automata rendszer kapcsol világítást, ill. helyezi üzembe a hangos utastájékoztatást. A várótermekben minden helyszínen kamerákat szereltek fel, így biztosítva, hogy az esetleges rongálások esetén felelősségre vonhatóak legyenek az elkövetők.
Intelligens várótermek eddig tizenegy helyszínen működtek a GYSEV Zrt. vonalhálózatán. A Győr és Sopron közötti szakaszon eddig Kapuváron és Petőházán üzemelt ilyen létesítmény, február 1-től pedig újabb helyszínen, Enesén is intelligens váróterem fogadja a vasúttársaság utasait.
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2Fimport%2F02%2F71%2Fimg-20200117-114133-resized-20200117-121231254_64i9.jpg)
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2Fimport%2F02%2F71%2Fimg-20200117-114133-resized-20200117-121231254_85vy.jpg)