| 2018. december. 13. | 2 perc olvasás

Játék és tudomány a virtuális valóságban

A virtuális valóságnak csak a fantázia szab határt. A rendszer olyan élethűen érzékelteti a magasságot, és a távolságot, hogy még a legbátrabbak lába is megremeghet! Ismerkedjen meg a Sopronban is elérhető úttörő találmánnyal, amely a szakemberek szerint mérföldkő lehet az oktatás és az orvostudomány fejlesztésében is.

Egy új technológiának köszönhetően a virtuális valóság nagyon is kézzelfoghatóvá vált – a segítségével háromdimenziós térben mozoghat, és interakcióba is léphet a mesterséges univerzummal, a benne lévő elemekkel. 

A technika megismerésére talán a legjobb példa az a játék, amelyet a soproni VR THE SPOT csapata a leggyakrabban szokott bemutatni a vendégeknek. Képzelje el, hogy egy felhőkarcoló tetején áll. A liftnek, amiben tartózkodik, kinyílnak az ajtajai, és a semmibe vezetnek. A feladat: menjen végig a padlóhoz erősített pallón. Vajon megremegne a lába? Félne a magasságtól? A játékosok tudják, hogy egy szobában vannak, mégis nehezen szánják rá magukat arra, hogy megtegyék az első lépést…

- Amikor kívülről láttam, csak mosolyogtam a többi játékoson – kezdte Grubits Tamás, aki kipróbálta virtuális világot. – Aztán, miután én is felvettem a szemüveget, körülbelül három perc elteltével a gép teljesen átverte az agyam. A pallós játékot én is kipróbáltam. Ugyan tudtam, hogy egy körülbelül 3 négyzetméteres szobában vagyok, de a világot, ami elém tárult, egyszerűen képtelen voltam felfogni. Teljesen hihetetlen volt, bele is remegett a lábam – mondta Tamás, aki csak így tudta összefoglalni a játékot: brutális élmény volt!

- A tapasztalatom az, hogy bárki, aki ide bejött, talált olyat, ami lekötötte, vagy lenyűgözte őt – emelte ki Nagy Benedek, a VR THE SPOT tulajdonosa. – Különlegessé tesz minket, hogy egy speciális licencrendszernek köszönhetően rengeteg élményt tudunk adni a különböző játékokon keresztül a vendégeinknek – fűzte hozzá. A soproni vállalkozás HTC VIVE szemüveget használ – ez a szakavatottak szerint a csúcstechnológiát jelenti. 

Az élményt azonban nem csak ezek garantálják: hanem egy különleges, inverzív felület, amely összetett, mégis egyszerűbbé teszi az élményt. Segítségével a vendégek kiismerhetik magukat instrukciókon keresztül, így önmaguk ki tudják választani azokat a feladatokat, amelyek a legnagyobb élményt tudják nyújtani nekik.

Nagy Benedeket a kreatív mivolta miatt fogta meg ez a találmány. – Kézzel foghatok olyan dolgokat, amelyek sohasem léteztek a valóságban, és könnyedén megtervezhetek olyan tárgyakat, amelyek fontos mérföldkövet jelenthetnek. Hiszen ez a találmány is az, amelyik a világot új szemszögből megközelítve fejlesztheti az oktatást, és a tudományokat, illetve a segítségével leküzdhetünk akár fóbiákat is – részletezte a tulajdonos, aki hozzáfűzte: ebben a nemrég kitárult világban mindez csupán a kezdet… 

A felhasznált képek illusztrációk!

VR the Spot

Nálunk járt a Sopronmédia! Tekintsétek meg a videót! :) Sőt, a videó megosztói között hétvégén kisorsolunk egy szerencsést, aki egyórányi VR élményt fog nyerni! :) Ha foglalnál: www.vrthespot.net...

Legnépszerűbb cikkek