| 2020. április. 8. | 2 perc olvasás

Javuló utastájékoztatás a GYSEV-nél

Az Interreg Central Europe program keretében nyertes - és 2020. május 31-én záruló - CONNECT2CE projektben a GYSEV a másik magyar projektpartner, a KTI-vel közösen vesz részt.

A GYSEV kiemelten fontosnak tartja az utasok utazás előtti és utazás alatti tájékoztatását - olvasható a vasúttársaság közleményében.  Ennek érdekében folyamatosan fejleszti az állomási, megállóhelyi, és a járműveken megtalálható utastájékoztató rendszerét. A fejlesztések kiterjednek az audió, azaz hangosbemondón keresztüli, és vizuális, tehát kijelzőkön és utastájékoztató táblákon történő tájékoztatásra. Egyre nagyobb igény merül fel a dinamikus menetrendi adatok megjelenítése mellett a valós idejű utastájékoztatásra. Ennek keretében, közvetlen tájékoztatást kaphatnak az utasok a közlekedő járművek helyzetéről, egy-egy állomásra való pontos érkezésről és az átszállási lehetőségekről. Az informatikai fejlesztésnek köszönhetően lehetővé vált az adatok átadására a mobilitási tervező programok /alkalmazások részére.

A GYSEV ausztriai és magyarországi vonalhálózatán több vasúttársaság vonatai közlekednek az osztrák-magyar és egyes esetekben osztrák-szlovák határt átlépően. Mivel ezek a vonatok több országban közlekednek, ezért fontos a vonatokon és az érintett állomásokon a többnyelvű utastájékoztatás. A projekt keretében megvalósított kísérleti tevékenység keretében 2019. június 1-én Kőszeg állomáson 2 darab utastájékoztató monitor üzemeltek be a szakemberek. A kijelzőkön a GYSEV Informatikai részlege által végzett informatikai fejlesztésnek köszönhetően, a GYSEV által közlekedtetett vonatok és a VOLÁNBUSZ által közlekedtetett buszok menetrendjei jelennek meg 3 nyelven. Jelenleg vizsgálat alatt van, hogy ez fejlesztést milyen módon és ütemben lehet a GYSEV többi állomására és megállóhelyére kiterjeszteni.

Szintén a projekt keretében szereztek be és állítottak üzembe 2019. novemberében a GYSEV-nél egy szintén többnyelvű ügyfélkapcsolati központot (kontakt center), amelynek fő célja az ügyfélszolgálati funkciók rendelkezésre állásának maximalizálása, illetve azok javítása és fejlesztése. Ezáltal lehetővé vált az utasmegkeresések csatornáinak, lehetőségeinek bővítése, a megkeresések irányított, egységes rendszerben történő kezelése.

A rendszernek köszönhetően a telefonon és e-mailben történő utas-érdeklődéseket, megkereséseket egységes eljárásrend mentén, visszakereshető, ellenőrizhető módon intézik. Társaságunk elérhetősége ezáltal jelentősen javult: a központi számon eddig egyetlen információs pont volt elérhető, most pedig a rendszer a bejelentkezett munkatársak részére irányítottan delegálja a beérkezett hívásokat, leveleket, foglaltság esetén pedig visszahívás kérését teszi lehetővé. Az erre a célra kifejlesztett menürendszer biztosítja, hogy az egyes megkeresések az illetékes ügyintézőknél jelenjenek meg.

Borítókép: illusztráció; Forrás: Sopronmédia Archív

Legnépszerűbb cikkek