| 2018. március. 7. | 4 perc olvasás

Letették az M85-ös gyorsforgalmi út alapkövét Sopron határában

A Modern Városok Program részeként került sor szerdán az M85 Autóút Csorna II. - Sopron-Kelet - Fertőrákos csomópont közötti szakasz megvalósításának illetve kivitelezésének ünnepi pillanatára Sopron határában, ahol a gyorsforgalmi út építésének alapkövét helyezték el.

Az ünnepi pillanatra -  amely az építés hivatalos kezdetének nyitó momentuma volt -  rengeteg vendég érkezett, ahol az ideiglenesen felállított színpadon köszöntőt mondott Firtl Mátyás országgyűlési képviselő, Dr. Fodor Tamás, Sopron polgármestere, Barcza Attila, Sopron városfejlesztési tanácsnoka valamint Hámori György, Kapuvár polgármestere és Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese is. 

Firtl Mátyás országgyűlési képviselő beszédében emlékeztetett arra, hogy az elmúlt időszakban a kormány mennyi segítséget és támogatást nyújtott Sopronnak és térségének, amely a fejlesztések mellett a gazdasági nővekedést is elősegíti. A történelem során  a fejlesztések területén hosszú évtizedekig elhanyagolt térség, az elmúlt években új dimenzióba lépett, amelynek köszönhetően a jelentős beruházások mellett az 1921-es soproni népszavazás századik évfordulóján már gyorsforgalmi úton kapcsolodhatunk be az ország fejlett közlekedési vérkeringésébe. Ez az ajándék köszönhető a kormánynak, aki költségvetési forrásból biztosítja ennek a beruházásnak a kivitelezését. 

Dr. Fodor Tamás, Sopron Megyei Jogú Város polgármestere hangsúlyozta, hogy újabb mérföldkőhöz érkezett a város és a térség, hiszen egy olyan történelmi pillanatnak lehetünk a részesei, amely meghatározza a jövőben a térség közlekedését és fejlődését. Ezzel a fejlesztéssel a város gazdasági potenciálja is nővekedésnek indulhat, hiszen könnyen elérhetővé válik a térség. A megépülő autóút még szorosabban össze fogja kötni a régiót, a további fejlődések fontos zálogaként, de ez mellett terhermentesíti majd a leghűségesebb várost a káros tranzitforgalomtól, amely ezáltal a túlzsúfolt és környezeteszennyező forgalomtól is nagy részben mentesülni fog. Sopron polgármestere zárszóként köszönetét fejezte ki Magyarország Kormányának a Modern Városok Programban szereplő soproni fejlesztésekért, amelyek lehetővé teszik többek közt az M85-ös gyorsforgalmi út megépítését is. 

 

Barcza Attila, Sopron Megyei Jogú Város fejlesztési tanácsnoka köszöntőjében elsősorban a megvalósuló M85-ös gyorsforgalmi út helyi turisztikai vonzatára tért ki, amely hatalmas jelentőséggel bír és amely új távlatokat nyit a város számára. Ez a beruházás a turizmus, a kereskedelem és a gazdasági szektor számára jelentős előrelépést jelent majd, hiszen egy könnyen elérhető térséggé válik Sopron és térsége. Barcza Attila köszönetét fejezte ki a kormánynak a megvalósuló fejlesztésekért, amelyek hatalmas előrelépést jelentenek térségünknek és amelyekre bátran mondhatjuk, hogy történelmi léptékűek. 

Hámori György, Kapuvár polgármestere beszédében szintén kiemelte a beruházás jelentőségét, amely új távlatokat nyit a térség előtt és amely által egy új fejezet veszi kezdetét a régiónkban. 

Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese beszédében felidézte a kivitelezés technikai adatait, amely az M85 Autóút Csorna II.-Sopron-Kelet-Fertőrákos csomópont közötti szakasz megvalósításával kapcsolatos. Az ismertetett adatok között elhangzott, hogy ez 57,45 kilométeres, 2x2 sávos út építését jelenti, amelynek a várható átadási ideje 2020. IV. negyedévére várható. A négy szakaszban megvalósuló fejlesztés több mint nettó 170 milliárd forintos beruházást jelent, amely által 17 település tehermentesül az átmenő forgalomtól. 

 

A köszöntők után került sor az ünnepi pillanatra, amikor elhelyezték az alapkövet az épülő út nyomvonalán. 

Sopronmédia

Video: letették a gyorsforgalmi út alapkövét!

A 171 milliárd forintos beruházás egyike azon fejlesztéseknek, amely tejes egészében hazai forrásból valósul meg. Az 57,45 km hosszú szakaszon 7 különszintű csomópont, 45 hídműtárgy, két az autóutat és a vasutat egyszerre keresztező vadátjáró épül, valamint egy pár komplex és két pár egyszerű pihenő létesül Babótnál, Fertőszentmiklósnál és Kópházánál. Nagycenken új üzemmérnökségi telep is épül. A beruházás során 16,89 km országos közúti korrekció és új nyomvonalon vezetett út, illetve 134,5 km vadvédő kerítés létesül. A környéken élők komfortérzetének javítása céljából 3 km-en zajvédő fal kerül kiépítésre.

 

A beruházásnak köszönhetően nő a régió versenyképessége, javulnak az infrastrukturális feltételek. A nyomvonallal érintett további 17 település tehermentesül az átmenő forgalomtól, valamint nő a közlekedés színvonala és biztonsága.

 

A teljes szakasz négy részre bontva épül meg. 

 

Csorna II. – Fertőd-Endrédmajor csomópont közötti szakasz 20,05 km hosszú, a nyertes kivitelező a Strabag Építő Kft., Starbag AG. és a Belfry PE Kft. alkotta STR-B M85 Konzorcium, a kivitelezés nettó összege: 51.970.713.530 forint.

 

A Fertőd-Endrédmajor csomópont – Nagylózs közötti szakasz 15,6 km hosszú, a kivitelezést az EuroAszfalt Kft., a SWIETELSKY Magyarország Kft. és Betonútépítő Zrt. közös ajánlattevők végzik nettó 48.149.456.893 forintért.

 

Nagylózs – Sopron-kelet szakasz 15,4 km hosszú, ezen belül épül meg a Nagycenki Üzemmérnökség is, a kivitelezés nettó költsége 53.093.049.033 forint, a nyertes vállalkozó a Dömper Kft. és a Subterra Raab Kft. által alkotott DS Konzorcium.

 

Szintén a DS Konzorcium végzi a 6,4 km hosszú Sopron-kelet – Fertőrákos csomópont közötti szakasz kivitelezését nettó 17.782.774.797 forintért.

 

forrás: NIF Zrt. 

 

Kattintson egy képre a galériánk megtekintéséhez!

Legnépszerűbb cikkek