Legelső munkahelye a diósgyőri Vasgyár volt, ahol rövid ideig dolgozott; műszaki rajzolóként tevékenykedett üzemmérnöki diplomával. Ezt követően Hódmezővásárhelyen, Aradon és Békéscsabán kamatoztatta tudását, majd elnyerte a Magyar Automobil Rt. ösztöndíját, így Németországba utazhatott. 1903-ban kezdte meg külföldi útját, ellátogatott Drezdába, Hamburgba, Berlinbe és Brémába. Később pénze elfogyott, ezért hajógyári munkásnak állt.
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fupload%2Fkcfinder%2Fimages%2FGalamb_J%25C3%25B3zsef.jpg)
Galamb József
Galamb József ezután elhatározta, hogy eljut az Amerikai Egyesült Államokba, mert minden vágya az volt, hogy megtekintse az 1904-es autó-világkiállítást St. Louisban. A Ford Motor Companynál 1905. december 11-én kezdett dolgozni, mint műszaki rajzoló. Ekkoriban a cég szinte semmit sem gyártott önállóan; az alkatrészeket a Dodge Brothers szállította. Áttervezte a Ford N-modell hűtőrendszerét, majd a gyár főkonstruktőre lett. A szintén magyar Farkas Jenővel, Balog Károllyal, Haltemberg Gyulával, valamint az amerikai Childe Harold Wills-szel együtt alkották meg a híres Ford T- modell alkatrészeinek tervét.
A szerkezeti tervek elkészítése során jelentős műszaki újításokat alkalmazott.
Az ő találmánya volt az elsőként a T-modellnél alkalmazott bolygóműves sebességváltó és a levehető hengerfejű motor. A Ford máig használt márkafeliratát is ő rajzolta meg. A gyár főkonstruktőre, később főmérnöke és igazgatója lett. 1915-től Farkas Jenővel elkészítette a Fordson-traktor, az első sorozatgyártású mezőgazdasági jármű terveit. Henry Ford megbecsülte tehetséges tervezőjét; Galamb évi fizetése 75 000 dollár volt, ennyit keresett akkor az Egyesült Államok elnöke is.
Borítókép: illusztráció; Forrás: internet
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2Fimport%2F34%2F7b%2Fford-modell-t-1914-01-19-08-07_fw6j.jpg)