Fontos szerep jut intézményünkben a nevelésnek, amely során elődeink példáját követve a mai viszonyok között igyekszünk mindent megtenni azért, hogy ne csak szakmailag, hanem emberileg is felkészítsük tanulóinkat az élet kihívásaira. Az iskolával közös igazgatású kollégium ebben a munkában jelentős szerepet vállal. Természetesen minden hozzánk jelentkező tanuló számára tudunk biztosítani kollégiumi elhelyezést.
21 osztályunkba több mint 600 tanuló jár. 58 képesített pedagógus dolgozik az intézményben. 4 szaktanterem, 2 számítástechnikai terem, 1 nyelvi labor és iskolai könyvtár könnyíti munkánkat. Az iskola tantermeinek több mint 40%-a interaktív táblával van felszerelve. 180 tanulói laptop áll diákjaink rendelkezésére. Tehetséggondozó szakkörök (pl. Felfedező klub, biológia, történelem, matematika), egészségtudat-formáló szakkörök (pl. művészetterápia, élménypedagógia, drogprevenció, mediáció), érettségi felkészítők közül választhatnak az érdeklődő diákjaink. Sportolásra egy nagyméretű tornaterem, egy edzőterem és egy sportudvar nyújt lehetőséget.
A Soproni SZC Idegenforgalmi, Kereskedelmi, Vendéglátó Szakképző Iskolája és Kollégiuma olyan iskola kíván lenni, amely a tanulók egyéniségére építve, ahhoz igazítva differenciáltan oktat, biztosítva a tanulók számára mindazokat a képességeket és kompetenciákat, amelyek szükségesek további életünkben. A középpontban az egyes tanulók személyiségfejlesztése, készségeik és képességeik kibontakoztatása, a társadalomba való beilleszkedésre való felkészítésük, szakmai ismereteik megalapozása áll.
2015-ben a kor elvárásainak megfelelve angol, illetve német két tanítási nyelvű közgazdasági osztályok indultak. Új irányba is nyitottunk: várjuk az iskolába a versenyszerűen sportoló tanulókat. A 2016/2017. tanévtől kezdődően az érettségivel együtt szakmai képesítést is szereznek a tanulók. További egy a Fáyban töltött év után pedig emelt szintű OKJ-s végzettséggel a kezükben hagyhatják el a diákok az iskolát. Új hagyományaink lettek a régiek tisztelete mellett. Múlt, jelen, jövő tehát így fonódik össze. A múltra büszkén nézve, a jelent kiélvezve – bizakodva tekintünk a jövőbe!!
1994. szeptember 1-től iskolánk Handler Nándor soproni építész nevét viseli, aki a Halász utcai épületünk terveit is készítette. 1996 őszén az iskola új, 120 férőhelyes központi tanműhellyel gazdagodott; ebben a fa-, ruha-, és építőipari szakmák gyakorlati oktatása folyik korszerű körülmények között. 1997-ben vizsgáztak az utolsó távközléstechnikai osztály tanulói iskolánkban. A korszerűsödő távközlési technika túllépte a középfokú oktatás kereteit, de iskolánk történetében fontos 20 év volt az első szakközépiskolás szakma tanítása. 1997 végén megkezdődik a Halász utcai épület újabb, 10 tantermes bővítése, amely a több évtizedes méltatlan állapot után, a soproni szakképzés legpatinásabb iskolájának oktató-nevelő munkájához méltó körülményeket biztosít
Intézményünk a térség munkaerő piaci igényeire reagálva a szakképzésbe bevont cégek, vállalkozások és a Fertőszéplaki Tájházak adottságait kihasználva korszerű, széles gazdasági és marketing ismeretekkel, német, angol magas szintű nyelvismerettel rendelkező szakemberek képzését vállalja fel. A felvételi eljárás során az azonos teljesítményt elérő tanulók közül a rangsor elkészítésénél előnyben részesítjük a halmozottan hátrányos helyzetű tanulót, ezt követően azt a jelentkezőt, akinek a lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye az iskola székhelyének, telephelyének településén található, illetve akinek sajátos helyzete azt indokolja.
Sopron egyetlen olyan iskolája vagyunk, amely a közoktatás szinte teljes skáláját felöleli, a szakgimnáziumi képzéstől a szakközépiskolán át a felnőttoktatásig és felnőttképzésig. Sokrétűségünk ellenére biztosítanunk kell, hogy a nevelés, a közismereti oktatás és a szakmai képzés szerves egységével, a pedagógiai alapelvek következetes érvényesítésével tegyük lehetővé tanulóink eredményes ismeretszerzését és ismeretbővítését, képességeik és készségeik hatékony fejlesztését, egyéniségük kiteljesedését. Együttműködünk a város sportegyesületeivel, lehetőséget biztosítunk a fiatal sportolók egyesületi munkájához, versenyzéséhez, kiemelkedő fontossággal kezeljük az iskolai testnevelés kérdését.
Hunyadisnak lenni jó - ezt nem csak jelenlegi tanulóink állítják, hanem az „Öreg-diákok” is, akik rendszeresen visszatérnek hozzánk. Aktív diákönkormányzatunk sok programot szervez. Az intézmény képzési kínálata az elmúlt években letisztult. Mára szakgimnáziumi tagozatokkal rendelkezünk: a helyi és a régiós igényeket figyelembe véve az érettségire és a továbbtanulásra való felkészítés mellett elsősorban OKJ-s szakmai végzettség megszerzésére ösztönözzük diákjainkat. Fontos feladatunknak tekintjük a felnőttképzésbe való bekapcsolódást. Ehhez adott a megfelelő szakmai tudással és pedagógiai módszerrel rendelkező tantestület.
Hunyadisnak lenni jó - ezt nem csak jelenlegi tanulóink állítják, hanem az „Öreg-diákok” is, akik rendszeresen visszatérnek hozzánk. Aktív diákönkormányzatunk sok programot szervez. Az intézmény képzési kínálata az elmúlt években letisztult. Mára szakgimnáziumi tagozatokkal rendelkezünk: a helyi és a régiós igényeket figyelembe véve az érettségire és a továbbtanulásra való felkészítés mellett elsősorban OKJ-s szakmai végzettség megszerzésére ösztönözzük diákjainkat. Fontos feladatunknak tekintjük a felnőttképzésbe való bekapcsolódást. Ehhez adott a megfelelő szakmai tudással és pedagógiai módszerrel rendelkező tantestület.
Intézményünk hagyományainkra, illetve kiemelkedő színvonalú tárgyi és személyi feltételeinkre alapozott általános műveltséget is megalapozó, munkaerő-piaci igényekhez igazodó szakmai képzést folytat. Az elméleti oktatást jól felszerelt tantermeinkben tartjuk. Tanműhelyeinkben fémipari, faipari és építőipari szakmák szakmai képzése történik. Iskolánk rendelkezik egy modern tankonyhával, ahol a vendéglátás-turisztika, valamint az élelmiszeripar szakterület diákjai készülnek a választott szakmájukra. Eladó szakmát választó tanulók tanboltunkban ismerkedhetnek szakmájuk alapjaival. Iskolánkban idegen nyelvként német nyelvet tanítunk, az informatikai képzést modern számítógépekkel biztosítjuk.
Intézményünk a Soproni Egyetem legfiatalabb Kara, idén 20 esztendős. Ennek megfelelően fiatalos dinamizmussal és lelkesedéssel elemezzük a szűkebb és tágabb környezetünk gazdasági eseményeit. A Soproni Egyetem stratégiájával párhuzamos, fenntartható, környezettudatos szemléletünk és gondolkodásunk az innovativitás, valamint a proaktív működés és oktatás garanciája. Campusunk központi helyen, Sopron történelmi belvárosától, a pályaudvartól és a kollégiumoktól is csak néhány perc sétára található, Sopron egyik legszebb épületében, a Pénzügyi Palotában.
Karunk különleges helyet foglal el a hazai felsőoktatásban, hiszen magyar és angol nyelven is meghirdetett faipari mérnökképzésünk országosan egyedülálló. Három – műszaki tudományok, informatika és művészet – képzési területen bocsátunk ki szakembereket, akik ezek szinergiája révén komplex felkészültséggel, jó elhelyezkedési eséllyel indulnak.
Egy nagy múltú intézmény kapuján lép be, aki a Benedek Elek Pedagógiai Karra látogat: a jogelőd intézményben 1899-ben kezdték meg először az óvodapedagógusok képzését. A Kar képzési kínálata iránt az utóbbi években egyre fokozódó kereslet mutatkozik, az alapképzési területen a csecsemő- és kisgyermeknevelő, az óvodapedagógus, német nemzetiségi óvodapedagógus, a gyógypedagógia és a szociálpedagógia szak közül választhatnak a jelentkezők. Mesterképzés területén neveléstudomány (kora gyermekkor pedagógiája, valamint fenntarthatóság és társadalom specializációkkal), mérnöktanár, közgazdásztanár és emberi erőforrás tanácsadó szakokra várjuk leendő hallgatóinkat. Az erdő- és környezetpedagógia doktori program az intézmény új büszkesége, ahogy a kommunikáció- és médiatudomány alapképzés is újdonságnak mondható a képzési palettában.
Az országban egyedül az Erdőmérnöki Karon képzünk erdőmérnököket, amely szak az osztatlan, ötéves képzés végén MSc diplomát nyújt. Az újraindult földmérő és földrendező mérnöki, illetve a több évtizede futó környezetmérnöki, természetvédelmi mérnöki, vadgazda mérnöki szakon alap- és mesterképzés folyik. A mesterképzésekre építve doktori programot kínálunk. Több mint kétszáz éves múltjával, az ország egyetlen erdészeti felsőoktatási intézményeként az Erdőmérnöki Kar megtestesíti a XXI. század egyetemét, ahol a hagyományok és a természet tisztelete jól megfér a modernitással és dinamikus fejlődéssel.