A vasúti árufuvarozás versenyképességét javítja, ha az átlagosnál hosszabb szerelvények közlekednek majd Magyarországon és a kontinensen. A magyar szakemberek ezért egy próbavonatot indítottak el Sopron és Budapest-Kelenföld között. A vonat hossza teljes mértékben kihasználja az európai TEN-T árufuvarozási törzshálózat jövőbeni szabványát.
Bár a kísérleti vonat a CORCAP-projekt keretében szervezett egyszeri esemény, az ebből leszűrt tapasztalatokat az érintett felek felhasználhatják majd további elemzés céljából, többek között a magyar kezdeményezésű BOROSTYÁN árufuvarozási folyosó elemzésére. Cél a fő árufuvarozási útvonalakon jobb feltételek nyújtása a hatékonyság és versenyképesség növelése érdekében. A Sopron – Budapest vasútvonal a BOROSTYÁN, a Kelet/Kelet-Mediterrán és a Rajna-Duna árufuvarozási korridorokhoz tartozik, amely azt mutatja, hogy jelentős szerepet játszik a nemzetközi vasúti szállításban.
A CORCAP-projektben a GYSEV egyike a tíz projektpartnernek, akik Németországból, a Cseh Köztársaságból, Szlovákiából és Magyarországról csatlakoztak.
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2Fimport%2Fd5%2F6d%2Fvonat-11_9q45.jpg)
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2Fimport%2Ff3%2Fb8%2Fvonat-2_1b8h.jpg)
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2Fimport%2Fd5%2F74%2Fvonat-1_sdun.jpg)
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2Fimport%2Ffa%2F76%2Fvonat-3_kssg.jpg)
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2Fimport%2F8b%2F95%2Fvonat-4_jawc.jpg)