Az északi járat februári lyukasztása után ezúttal a soproni alagút déli járatában készített látványos videót a Magyar Építők stábja. Ebben a járatban már a végleges szerkezet betonozása zajlik egy négytagú géplánc által, amely a szigetelés, a vasszerelés és a betonozás fázisait végzi egymással párhuzamosan a 780 méter hosszú alagút különböző blokkjaiban.
Az M85-ös gyorsforgalmi úton a Fertőrákos csomópont és a Sopron nyugat csomópont között megépülő alagutat a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkotta SDD konzorcium kivitelezi. A Bécsi-domb alatt átvezető alagút két egymás mellett futó járattal jön létre. A déli járat lyukasztása már tavaly nyáron megtörtént, míg az északi járatban idén február 9-én ért össze a két irányból végzett fejtés.
Az alagút végleges szerkezetéhez mindkét járat esetében 35 centiméter vastag vasbetonszerkezet készül a fent említett géplánc közreműködésével.
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2F2023%2520m%25C3%25A1rcius%2Ftn4-web_230209_nm_1842.jpg)
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2Ffiles%2Fcc%2F29%2Falagut-7.png)
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2Ffiles%2F06%2F55%2Falagut-6.png)
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2Ffiles%2F55%2Ff6%2Falagut-5.png)
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2Ffiles%2F7c%2F59%2Falagut-4.png)