Habár a pályázat elsősorban a tavaszi digitális tanrendre történő átállással, annak mindennapos munkamódszereivel foglalkozott, a pályaműben leírták, hogy a Handlerban a digitális fejlődés útja 30 éve kezdődött. Az elmúlt évtizedekben nem csak eszközökben, hanem saját fejlesztésű digitális tananyagokban is megmutatkozott az előrelépés; így 2020 tavaszára a napi rutin része volt a digitális eszközök tanórai használata, de ismerték a digitális tantermet, alkalmaztak online tudásmérő alkalmazásokat.
A tavaszi helyzet kiváló alkalom volt arra, hogy fejlesszék a diákok autonómiáját és felelősségvállalását saját tanulmányaikkal, szakmai céljaikkal kapcsolatban. Nem a tananyag mennyiségére, hanem annak elsajátítási módjára helyezték a hangsúlyt, így többségében a felfedező tanulásra, az egyéni projektekre, a szabad tanulási utak biztosítására törekedtek. Nem elméleti tudást, hanem a mindennapokban is szükséges készségek, képességek fejlődésének lehetőségét adták meg diákjaiknak.
Az iskola közölte: „Voltak persze kétségeink, hiszen a szakmai gyakorlatot áthelyezni a digitális térbe nem volt egyszerű. Elsősorban a szakmai tananyagokat strukturáltuk át, online konzultációkat tartottunk az otthon végezhető gyakorlatokról. A külső gyakorlóhelyekkel intenzív volt az együttműködésünk, ennek köszönhetően a szakmai vizsgákat eredményesen zárták tanulóink.
Tanulóink támogatására a digitális térben is megmaradtak a tanulmányi felzárkóztató- és fejlesztőpedagógusi foglalkozások, továbbá iskolánk pszichológusa is elérhető volt mindannyiunk számára.
A nyár folyamán és pályázatunkban is összegeztük a digitális tanrend tapasztalatait, és bemutattuk azokat a rövid- és hosszútávú célokat és intézkedéseket, melyek révén az újabb karanténhelyzetben – reményeink szerint – még hatékonyabban folyhat a munka a virtuális iskolai falakon belül.
Idén is innovatív pedagógusok képviselték iskolánkat a pályázaton: Horváth Anita informatikatanár, Horváthné Gyurisán Szabina magyartanár és Folcz Tóbiás faipari szakoktató.” – olvasható a közleményben.
Az intézmény számára a pozitív visszajelzés megerősítő erővel bír arról, hogy a Handler digitalizációs törekvései megfelelően reagálnak a kor kihívásaira.