| 2021. április. 13. | 2 perc olvasás

A Magyar Innovációs Szövetség elismerésben részesítette a fiREG tűzvédelmi szoftvert

A Magyar Innovációs Szövetség elismerésben részesítette nemrég a fiREG tűzvédelmi nyilvántartó szoftvert, amely arra hivatott, hogy a tűzvédelmi eszközök karbantartásának és üzemeltetésének dokumentálása papírmentessé válhasson. Emellett a közelmúltban a fertőszentmiklósi fiREG.hu Kft., és a szombathelyi Castrum Sec Kft. újabb innovációs megoldást ért el a beépített tűzjelző berendezések üzemeltetése kapcsán.

A fertőszentmiklósi fiREG.hu Kft. 2017-ben alakult azzal a céllal, hogy könnyebbé tegyék a tűzvédelmi eszközök üzemeltetésének, karbantartásának a dokumentálását. Felmérésük alapján a szigorú papírmunka a tényleges munkától vette el az időt, vagyis a megnövekedett dokumentálási feladatok miatt nem voltak hatékonyak. 

A fiREG.hu ismert és jól bevált technológiákat használt fel olyan területen, melyen piacra lépésük előtt a hibáktól hemzsegő manualitás, elmaradó karbantartások, átláthatatlan nyilvántartások, “papírgyártás” volt a jellemző. A felhőbe költöztetett tűzvédelmi információk nem csak átláthatóvá, papírmentessé tettek egy teljes szakmát, de közvetett módon jelentős lépéseket tett a nagyobb fokú tűzbiztonság érdekében is – mondta Fekete Attila, a cég fejlesztési vezetője.

Hozzátette, hogy az el nem maradó, pontosan nyilvántartott tűzvédelmi ellenőrzések növelhetik a tűzvédelmi eszközpark működőképességét, amelynek eredményeként például egy tűzvész esetén nagyobb eséllyel állhatnak rendelkezésre működő, folyamatosan ellenőrzött tűzvédelmi eszközök és berendezések.

A cég megoldását nemrég a Magyar Innovációs Szövetség elismerésben részesítette.

A fiREG.hu Kft. ezen túlmenően a közelmúltban a Castrum Sec Kft.-vel olyan innovatív megoldást vezetett be, amellyel digitálisan vezethetők beépített tűzjelző berendezések tűzvédelmi üzemeltetési naplói. A megoldás minden tűzvédelmi vállalkozás és üzemeltető számára elérhető, a fejlesztők szerint ez óriási előrelépést jelent a mindennapi munka során.

Ezeket az eszközöket szigorú protokollok szerint naponta, hetente, negyedévente, évente ellenőrizni kell és az ellenőrzésekről különböző adatokat szükséges nyilvántartani. Adott esetben megfelelő formában a tűzvédelmi hatóság számára bemutatni. Ezt, a korábban formanyomtatványokon vezetett naplót valósították meg digitálisan a projektben és teszik hamarosan elérhetővé az üzemeltetők és a karbantartói szakma számára is.

A fiREG eredményei közé tartozik, hogy szoftveres megoldásukkal több, mint 800 ezer eszközellenőrzést végeztek 15 726 üzemeltető 25 908 telephelyén. 61 ezernél is több papírmentes naplót állítottak ki, emellett 17 735 egyéb jegyzőkönyvet, munkalapot.

A fiREG.hu elektronikus megoldása révén eddig a természetben maradhatott 4 ezer kilogramm fa, 70 köbméter víz, 14 245 kilowattóra energia, emellett 1416 kilogramm szán-dioxid sem került a levegőbe.

Fekete Attila szerint egyre többen ismerik fel, hogy nem csak átláthatóbb, de sokkal gazdaságosabb is a digitális nyilvántartás és sokan tűzték zászlajukra a környezetbarát megoldásokat is az elmúlt időszakban.

 

Fotók forrása: fiREG.hu Kft.

Legnépszerűbb cikkek