| 2025. szeptember. 9. | 1 perc olvasás

Az Eötvös-iskola tanárának tanulmánya megjelent az Oktatás–Informatika–Pedagógia kötetben

Kóczán Krisztián Digitális kultúra újragondolva: tükrözött osztályterem és e-learning a köznevelésben című tanulmánya megjelent a legfrissebb Oktatás–Informatika–Pedagógia tanulmánykötetben.

A tanulmány célja egy, a digitális kultúra tantárgy keretében megvalósított e-learning kurzus bemutatása és értékelése, amely a tükrözött osztályterem (flipped classroom) módszertanára épül. A kurzus a középszintű érettségi követelményeihez illeszkedő „Publikálás a világhálón” témakört dolgozza fel. A tananyag a Moodle tanulásmenedzsment rendszerre épül, és interaktív elemei a H5P tartalomkészítő eszközzel kerültek fejlesztésre.

Fotó: Eötvös József Evangélikus Középiskola

A módszertani összehasonlítás megerősítette a tükrözött osztályterem alkalmazhatóságát. A tanári szerep átalakulása – az ismeretátadó funkció helyett a mentori támogatás előtérbe kerülése – szintén meghatározó tényező volt. 

 A tanulmány következtetései között szerepel a pedagógiai attitűdváltozás és módszertani bátorság szükségessége a 21. századi köznevelés megújításához.

 

Borítókép: Eötvös József Evangélikus Középiskola

Legnépszerűbb cikkek