Bevette Egert a Sopron Balett

Sikerrel lépett fel a Sopron Balett VII. Egri Stúdiószínházi Táncfesztiválon a hétvégén. A rangos eseményen először szerepelt csoport a leghűségesebb városból, Demcsák Ottó Lélekdobbanások című koreográfiája elnyerte a közönség tetszését.


Fotó: Gál Gábor

Az egri fesztiválon a táncélet jelentős műhelyei vettek részt,  Bozsik Yvette Társulatától kezdve a Közép-Európa Táncszínházon és Frenák Pál csapatán át egészen a Dunaújvárosi Bartók Táncszínházig.  A nézők tíz táncjátékot láthattak különböző stílusokban.  A  Lélekdobbanások kimondottan az első SopronDrumra készült a Horváth Kornél és a Dörnyei Gábor alkotta tHUNder Duó zenéjére és a történet középpontjában az emberi kéz áll.

A Sopron Balett különböző produkciókkal az elmúlt években Budapesten,  Győrben, Tatabányán, Szarvason, Pozsonyban és  Zentán is fellépett, Demcsák Ottó  fontosnak tartja, hogy egyre több helyen ismerjék meg az együttest, még erősebben jelenjenek meg a táncéletben.

- A markáns kortárs stílust és modern vonalat képviselő, de a hagyományos, klasszikus alapokra építkező csoportok között mi középen helyezkedünk el azzal, hogy ötvözzük mindkettőt. A Tellabor és Fodor Zoltán társulatának előadásaival léptünk fel egy este és nagyon jó visszajelzéseket kaptunk a programunk után a házigazdáktól, valamint a nézőktől. Mi vagyunk az itthoni táncélet legkisebb és legfiatalabb együttese. Az alapkoncepciónk változatlan. A mai kor emberéhez szólóan, esztétikus, nem életidegen, technikailag biztos alapokon nyugvó produkciókat szeretnénk létrehozni. Büszke vagyok a Sopron Balett táncosaira, jól teljesített mindenki. Alkalmazkodtunk a hosszú utazás utáni színpadra lépéshez, a kisebb térhez. Szükségesek az olyan kihívások testileg, lelkileg, amikor egy csapat a komfortzónájából kimozdulva is magas szinten kell, hogy teljesítsen – mondta Demcsák Ottó a Sopron Balett vezetője, aki már javában dolgozik az évad nagyszabású táncbemutatójának, A szving meg a tangónak az előkészítésén. Hármas csapatmunkában valósul majd meg az előadás, mert a szving részt Rovó Péter, a tangó koreográfiát Szakál Attila készíti, Demcsák Ottó pedig ezt rendezi egy produkcióvá.    

Ehhez a premierhez vendégtáncosok érkeznek Ausztriából a leghűségesebb városba. A Sopron Balett magyar és orosz tagjai mellett így színpadra lép két mexikói és két brazil táncos is.

-  Úgy érzem, váltóponthoz ért az emberiség, válságban vagyunk, nem közgazdasági értelemben, hanem morálisan, erkölcsileg. A társadalmakat egyfajta pénzhatalmi rendszer uralja, amely szinte megfojtja az embert. Látszólag akadnak sikereink, ad az élet, a sors jóléti ajándékokat, de ezek csak menekülésnek és pótcselekvésnek tűnnek az egyén pillanataiban. Létrontást látok mindenütt. Mi ehhez kapcsolódóan nem tánctörténeti előadást akarunk létrehozni, hanem megmutatni azt, hogy két nagyvárosban: New Yorkban és Buenos Airesben miként szeretnének az emberek létrehozni egy új világot, az önmegvalósító és extrovertált, illetve befelé tekintő, Istenhez forduló törekvéseikkel. Követhető történetet kínálunk a nézőknek, lesz benne szerelmi szál, érzelmi és spirituális tér, de ehhez nem kell sem a dél-, sem pedig az észak-amerikai kultúrában elmerülnie a közönségnek. Mai archetípusokat mutatunk meg, a gazdagot, a szegényt, a szerencséset és a dőzsölőt, a nyomorgót, a szerencsétlent, a látássérültet, aki a legjobban lát és érez mindent – mondta az előadásról Demcsák Ottó, aki a táncjáték zenei világáról elárulta, Szakál Attilával szeretnék, ha Astor Piazzolla argentin zenésznek, zeneszerzőnek, a „tangó királyának” a szellemisége is megjelenne az egyik részben, a szvingnél pedig Benny Goodman és Duke Ellington tud majd jó inspirációt, kiindulási pontot nyújtani Rovó Péternek.


Fotó: Gál Gábor

Legnépszerűbb cikkek