| 2017. szeptember. 26. | 2 perc olvasás

Burgenlandi oktatási szakértők Sopronban

Ausztria Burgenland tartományában működő gimnáziumok minőségbiztosítási, köznevelési szakértői érkeztek a Soproni Tankerületi Központba. Céljuk az volt, hogy megismerjék a magyarországi köznevelési rendszer működését, másrészt a köznevelési rendszerben alkalmazott minőségbiztosítási folyamatokat.

A delegációnak tagja volt a Burgenland tartomány köznevelését felügyelő intézet (Landesschulrat für Burgenland) vezetője, Mag. Jürgen Neuwirth, valamint 15 gimnázium képviselője. A programon részt vett dr. Pathy Lívia, aki a burgenlandi tartomány gimnáziumi tanácsának szakfelügyeleti koordinátora, illetve kapcsolattartója.

Az egész napos látogatás részeként egy állami és egy egyházi fenntartású gimnáziumot is felkerestek. Elsőként konzultációt folytattak az intézmény vezetésével a Berzsenyi Dániel Evangélikus (Líceum) Gimnázium és Kollégiumban, majd tanórán vettek részt. A városnéző sétát követően a Soproni Széchenyi István Gimnáziumban tettek hasonló látogatást.


fotó: Leczovics Zsolt

fotó: Leczovics Zsolt

A vendégek délután a Soproni Tankerületi Központ épületében hallgattak meg előadásokat. A magyar köznevelési rendszer változásairól Marek János, a tankerület vezetője, majd Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ szakmai elnökhelyettese tartott előadást. Hajnal Gabriella kiemelte, rendkívül fontos, hogy a gyermekek túlterheltségét csökkentsék, és ehhez az intézményvezetők is nagyban hozzájárulhatnak. Kiemelte továbbá, hogy a jelenlegi központi vezetésnek az a legfőbb feladata, hogy legyen folyamatosság a tananyagban, a diákoknak egy adott tananyagot egyszer kelljen megtanulniuk. Az elnökhelyettestől megtudtuk, a nemzeti alaptanterv megalkotása a Klebelsberg Központ jövő évi legnagyobb feladata.

Marek János és Hajnal Gabriella előadását követően a Soproni Széchenyi István Gimnázium igazgatóhelyettese, Szentpáli Ágnes tartott előadást a köznevelésben megvalósuló minőségbiztosítási folyamatokról, például a pedagógus előmeneteli rendszerről, a pedagógus életpályáról, a pedagógus portfólióról. Szentpáli Ágnes a pedagógusok ötévenként ismétlődő önértékelési folyamatával kapcsán elmondta „a gyermekek változnak, a világ változik, mi sem állhatunk meg ott, ahonnan indultunk.”


fotó: Leczovics Zsolt

fotó: Leczovics Zsolt

fotó: Leczovics Zsolt

fotó: Leczovics Zsolt

fotó: Leczovics Zsolt

fotó: Leczovics Zsolt

fotó: Leczovics Zsolt

Legnépszerűbb cikkek