Az esetet észrevette a Kossuth Lajos utcai éjjel-nappali bolt egyik eladója és felhívta a vasúti átjáróban található, „Vészhelyzet esetén értesítendő” táblán feltüntetett telefonszámot.
„Épp cigarettázni indultam ki a boltból, amikor láttam, hogy a taxi a sínekre hajt. Villámgyorsan átfutott az agyamon, hogy ebből hatalmas katasztrófa lehet, ha jön egy vonat. Bezártam az üzletet, a vasúti átjáróhoz siettem, és felhívtam a táblán látható telefonszámot. Sikerült beszélni a GYSEV munkatársával, aki rögtön intézkedett. Nem először hívtam a telefonszámot, máskor is előfordult, hogy tárcsáztam, ha valamilyen üzemzavart tapasztaltam a Kossuth utcai átjárónál” – mondta el Derdák Tibor.
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2F20240214%2520sz%25C3%25ADnh%25C3%25A1z%2F407920011_816931063778104_3474871345250788338_n.jpg)
A telefonhívást követően a vasúttársaság forgalomirányítója azonnal leállította a forgalmat Sopron és Baumgarten között. A taxisofőr és utasa ennek köszönhetően sérülés nélkül szállhatott ki a kocsiból, a gépjárművet végül a katasztrófavédelem szakemberei mentették ki a sínek fogásából.
„Elmondható, hogy az eltévedt gépjárműben tartózkodó két személy közvetlen életveszélyben volt, mivel a sötétben a vágányon lévő akadályt nehezebb észlelni a mozdonyvezetőknek, továbbá a vasúti járművek érzékelésére alkalmas áramkört a gépjármű gumikereke nem működtette, így a vágányon észrevétlenül maradva az ütközés elkerülése csak a szerencse kérdése. A gépjárművezető nem mindennapi cselekedetével nemcsak a saját, és utasa, hanem a vonaton tartózkodók testi épségét is veszélyeztette volna” - mondta el Dávid Béla, a GYSEV Zrt. biztonsági vezetője.
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2F20240214%2520sz%25C3%25ADnh%25C3%25A1z%2F407729309_816931057111438_1044988592759228026_n.jpg)
A vasúttársaság tavaly jelentette be, hogy vonalhálózata valamennyi vasúti átjárójában elhelyezte a kis zöld táblákat, amelyek egy telefonszámot és az átjáró pontos behatárolására szolgáló jelzést is tartalmazzák. Telefonhívás esetén így azonnal és közvetlenül elérhető az a forgalomirányító munkatárs, aki az adott vasúti szakaszt kezeli. Így szükség esetén meg tudja állítani a vasúti forgalmat – ez szerencsére időben megtörtént a decemberi soproni esetnél is.
A gépjármű műszaki mentése végül csaknem három óra hosszan tartott, ez idő alatt szünetelt a vasúti forgalom Sopron és az ausztriai Baumgarten állomások között.
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2F20240214%2520sz%25C3%25ADnh%25C3%25A1z%2Fveszhelyzet_eseten_ertesitendo_tabla_kep2.jpg)
A GYSEV Zrt. felhívja a figyelmet arra, hogy a vasúttársaság vonalhálózatának egyes helyszínein található figyelmeztető táblák különböző telefonszámokat tartalmaznak attól függően, hogy melyik központból irányítják az adott szakaszt.