Elkészült a Fertőszentmiklós-országhatár közötti vasútvonal teljes felújítása

  2020. október 14. - www.sopronmedia.hu

Hivatalosan is átadták a forgalomnak a Fertőszentmiklós-országhatár közötti, teljes egészében felújított vasútvonalat. A 9-es számú vonal rekonstrukciója idén áprilisban kezdődött, a munkálatokkal szeptemberben végeztek a szakemberek. A 2,7 milliárd forintos beruházás átadásakor Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára hangsúlyozta a beruházás kiválóan példázza, hogy a hazai közlekedési hálózatok gyors ütemű fejlesztését a koronavírus-járvány sem akasztotta meg, nem késletette.

A GYSEV Zrt. idén áprilisban kezdte meg a 10,2 kilométeres szakasz teljes modernizációját. Ennek keretében a vasúti pályába új, rezgéscsillapító tulajdonsággal is rendelkező, LM-S jelű vasbeton keresztaljakat és szintén új, ún. UIC54 rendszerű síneket építettek be. Ennek köszönhetően 100 km/órára emelkedhet a pályasebesség a Fertőszentmiklós-országhatár szakaszon.

A rekonstrukciós munkálatoknak köszönhetően jelentősen emelkedett az utaskomfort Fertőszéplak-Fertőd megállóhelyen, ahol akadálymentes, 55 centiméteres magasperon épült, korszerű esőbeállóval. A megállóhelyen emellett kiépítették a térvilágítást és a vizuális utastájékoztató rendszert, az autóval érkezőket P+R parkoló várja, a kerékpárosok pedig a fedett B+R kerékpártárolót használhatják.

A vonalszakaszon biztonságosabb lesz a közlekedés, hiszen kilenc helyszínen építették át a vasúti útátjárókat, ebből két átjáróban megtörtént a biztosítóberendezések szükséges átalakítása, egy helyszínen pedig új sorompó berendezés létesült.

A Fertőszentmiklós-országhatár szakasz része a Fertővidéki Helyiérdekű Vasút (FHÉV) vonalának, amely Fertőszentmiklós és az ausztriai Nezsider (Neusiedl am See) települések között biztosítja a vasúti közlekedést. A közszolgáltatási személyszállítást a teljes vonalon a GYSEV Zrt. végzi.

„A hazai közlekedésfejlesztési erőfeszítések középpontjában a következő 10-15 évben egyértelműen a vasút áll majd. A következő uniós ciklusban, 2021-től összesen akár 2000 milliárd forint válhat elérhetővé kötöttpályás beruházásokra. Az eddigieknél jelentősen nagyobb forrásmennyiség sikeres lekötése érdekében a kormány összesen 32 milliárd forintot biztosított húsz vasúti fejlesztés előkészítéséhez, tervezéséhez. Így egyebek mellett megtörténik a Szombathely-Kőszeg és a Zalaszentiván-Nagykanizsa vasútvonalak villamosításának előkészítése is. E két fejlesztéssel a GYSEV teljes hazai hálózata villamosítottá válik” – mondta az átadási ünnepségen Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára.

fotók: Griechisch Tamás

„Nem olyan régen ünnepelhettük együtt a GYSEV-vel a fertőszentmiklósi állomásépület felújítását, most pedig ismét egy olyan fejlesztést zárt le a vasúttársaság, amely jelentősen javítja a térségben élők utazási lehetőségeit. Köszönjük a beruházás támogatását a magyar kormánynak, és a fejlesztés pontos kivitelezését a vasúttársaságnak” – hangsúlyozta Barcza Attila, Sopron és térsége országgyűlési képviselője.

A térség közlekedésfejlesztése nagy ütemben halad a kormány támogatásának köszönhetően: hamarosan ideér az M85-ös út, ami tisztán hazai forrásból 300 milliárd forintból valósul meg, a Sopronból kivezető utak is elkészültek 2 milliárd forintból, valamint több mint 1, 5 milliárd forintból újulnak meg Sopronban utak és járdák. Folytatjuk ezt az irányt a kormány támogatásának birtokában, a soproni emberek érdekében -tette hozzá Barcza Attila.

fotók: Griechisch Tamás

„A GYSEV Zrt. helyzetéből adódóan mindig is kiemelt figyelmet fordított a határon átnyúló és a Bécs elővárosi vasúti közlekedésre. Nagy örömömre szolgál, hogy sikeres pályázatunknak köszönhetően elvégezhettük a Fertőszentmiklós-országhatár szakasz teljes felújítását, ezzel jelentősen emeltük a határon átnyúló regionális vasúti közlekedés színvonalát, biztonságosabbá, komfortosabbá tettük az FHÉV vonal magyarországi szakaszát” – mondta Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója. A felújítás az Európai Unió és a magyar állam társfinanszírozásával valósult meg.

fotók: Griechisch Tamás

Kérem, várjon... Kérem, várjon...