| 2021. április. 14. | 1 perc olvasás

Félidőben jár a Ped-Ing-Toy projekt

A félév kezdetén indult, óvodapedagógus hallgatók és az ipari termék- és formatervező mérnökhallgatók közös játék készítő és tervező projektje félidőnél jár. Az egy-egy témakörhöz (orvos, kertész, tűzoltó, iskola, sport, vízi közlekedés, öltözködés) illeszkedő figurák lassan testet öltenek, s a hozzájuk kapcsolódó játékok műszaki tervezése is a végéhez közeledik.

A mérnök és óvodapedagógia szakos hallgatók együttműködése a félidőhöz közeledve bontakozik ki igazán, mikor feladataik részleteit tervezik, készítik el. A gyakorlat azt mutatja, hogy a projekt online konzultációjából adódó nehézségeket sikerül leküzdeni, de ezzel együtt minden résztvevő nagyon várja a személyes találkozást, a valós és élő műhelymunkák eljövetelét.

A Ped-Ing-Toy elnevezésű projekt keretében Dr. Hartl Éva (BPK, intézetigazgató, egyetemi docens, .) és Dr. Horváth Péter György (SKK, egyetemi docens,) önálló kurzusaikat kapcsolták össze azzal a céllal, hogy az eltérő területen tanuló hallgatóik ezen csoportmunkával is újabb lehetőséget kapjanak szakmai ismereteik bővítésére. 

A két kurzus hallgatói három fős vegyes csoportokban dolgoznak, ahol az együttműködés célja egy játékegyüttes tervezése és kivitelezése. A játékegyüttesek elemeit a hallgatók saját kurzusaikban tervezik és készítik (fejlesztőjátékok a szerepjátékhoz, BPK: saját kézzel varrt kisegér figura, SKK: figurákhoz kapcsolódó játékelem)

A félév során elkészülő elemek összeilleszthetők, azok csoportonként egy-egy témához (orvos, kisiskola, vízi közlekedés…) illeszkedve egy egységet alkotnak majd. Az így elkészült játékok az Egyetem gyakorló óvodáinak játékparkját fogják bővíteni. A közös munka az online tér adta lehetőségekkel támogatva, folyamatos konzultáció mellett, több szinten folyik.   

Borítókép; Soproni Egyetem 

Legnépszerűbb cikkek