A GYSEV Zrt. eddig elsősorban a tematikus mozdonyok esetében választotta a matricás technológiát, amelyről jó véleménnyel vannak a vasúttársaság gépészeti szakemberei. Ezért is született meg az a döntés, hogy a korábbi IC-járműpark külső megújítása nem festéssel, hanem matricázással és speciális kerámiaréteg hozzáadásával készüljön.
A hagyományos festéssel ellentétben ez a technológia a GYSEV Zrt. kocsijavító műhelyében is elvégezhető, így nincs szükség arra, hogy a járművet festőműhelybe szállítsák.
Az új technológia lényege, hogy először a jármű teljes felülete előkészítésen esett át a kocsijavító műhelyben. A fóliázandó felületet lecsiszolták - különösen a régi festés hibáira koncentrálva - ahol szükséges volt, kijavították a felületet. A fólia kizárólag egyenletes, sima és teljesen megtisztított felületre kerülhetett fel. Ezt követően egy új színtervnek megfelelően a kivitelezést végző cég felhelyezte a fóliákat a vasúti kocsira.
Az eljárás során hőlégfúvóval végzik a matricázott felület melegítését, így tökéletesen zárnak az illesztések, és az ívelt felületeket is teljes egészében fedi a bevonat. A matricázás után folyékony kerámiabevonat került a fóliára, melynek hét napos kikeményedési ideje van. A kerámiaréteg biztosítja a hatékony külső védelmet. A jármű fém felületei mellett az ablakok is hővédőfólia-bevonatot kaptak.
A technológia nagy előnye a gazdaságosság mellett az, hogy a kerámiaréteg sokkal ellenállóbb felületet ad a járműnek, emellett a graffiti is egyszerűbben eltávolítható róla.
A prototípus elkészítése után tapasztalatokat gyűjt a GYSEV Zrt. az alkalmazott technológia tartósságával, kezelhetőségével és hatékonyságával kapcsolatban. Az eredmények után születhet döntés arról, hogy várható-e a fóliázásos megoldás alkalmazása további vasúti kocsik, esetleg motorvonatok esetében.