| 2021. április. 3. | 1 perc olvasás

Húsvéti tanácsokkal is segít az Életmentő Applikáció

Tavaly január végén indult el az Országos Mentőszolgálat és a Vodafone Magyarország Alapítvány ÉletMentő applikációja, amely a digitalizáció segítségével gyorsabbá és hatékonyabbá teszi a segélyhívást. Az applikáció húsvét alkalmából most aktuális chatbot témával is segít a felhasználóknak.

A chatbot funkciónak köszönhetően az alkalmazást érintő telepítési és felhasználási kérdések esetén hatékonyabban jutnak információhoz a felhasználók, emellett a chatbot kérdezz-felelek formában az elsősegélynyújtást is támogatja.

Az applikációban a mentők húsvéti tanácsai is elérhetőek, így az alkalmazást használók gyorsan tájékozódhatnak az ilyenkor gyakran előforduló háztartási, szabadidős és közlekedési balesetek kapcsán. Húsvétkor általában megnő a háztartási balesetek száma, az ünnepi ebéd főzése közben gyakran előfordulnak forrázásos balesetek és égési sérülések, a tavaszi, melegebb idő közeledtével pedig egyre többen töltik szabadidejüket a természetben, ami gyakran sérülésekhez vezethet. Ilyenkor emelkedik a gázolásos balesetek száma is, aminek egyik oka az, hogy a gyalogosok ilyenkor figyelmetlenebbek, a járművek vezetői pedig sok esetben nem az út- és látási viszonyoknak megfelelően választják meg a sebességet.

Az ÉletMentő applikáció segítséget és támogatást nyújt interaktív elsősegély útmutatójával, mely témakörönként szemléleti a legfontosabb lépéseket, így segítséget nyújthat égési sérülések ellátása, vérzéscsillapítás vagy akár félrenyelés esetén is.

Az alkalmazást az elmúlt évben több mint 531 ezren töltötték le és már közel 3000 esetben nyújtott segítséget.

Borítókép; Országos Mentőszolgálat Facebook-oldala

Legnépszerűbb cikkek