Így kerekedhetsz felül a másnaposságon

Az újév első napján különösen aktuális a téma: mi a teendő, ha egy kicsit jobban felöntöttünk arra a bizonyos garatra?

Azt mondják, nem árt az elővigyázatosság. Különösen igaz ez Szilveszter éjszakájára, amikor a féktelen bulizásé a főszerep. Nincs ez másként Sopronban sem, ahol idén is rengetegen búcsúztatták a Fő téren családtagjaik, barátaik társaságában a mögöttünk hagyott esztendőt.

Ilyenkor emelkedettebb hangulatba kerülünk, megengedőbb magatartást tanúsítunk magunkkal szemben és ennek hozományaként általában több alkoholt fogyasztunk, mint amit a szervezetünk valójában tolerálna. Az átmulatott éjszaka után pedig bizonyára többen ébrednek a másnaposság jellemző tüneteire: fejfájásra, émelygésre, kínzó gyomorégésre és általános rossz közérzetre.

Az alkohol ugyanis gyorsabban dehidratálja a szervezetünket, mint hinnénk. A leghatékonyabb módszer minden kétséget kizáróan még mindig a megelőzés, de ha már nincs mit tenni, íme néhány jótanács a másnaposság leküzdésére:

  • gondoskodjunk szervezetünk folyadék-utánpótlásáról: igyunk sok-sok vizet
  • fogyasszunk könnyű ételeket, egy tál meleg erő- vagy zöldségleves különösen jótékony hatású lehet
  • a pihenés mellett töltsünk minél több időt a szabadban, egy rövid séta a Lőverekben csodákra képes
  • kerüljük a zsíros étkeket, mert megterhelik az amúgy is problémákkal küzdő gyomrunkat
  • néhány kanálnyi kefír már csökkentheti gyomorpanaszainkat
  • a fruktózban gazdag gyümölcslevek és turmixok segíthetnek az alkohol gyors lebontásában

Kattintson egy képre a galériánk megtekintéséhez!

Legnépszerűbb cikkek