| 2023. december. 13. | 1 perc olvasás

Intézze el ügyeit az igazgatási szünet előtt!

Javasolt a kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 22-e előtt elintézni az előre tervezhető ügyeket. A december 27-29. közötti igazgatási szünet alatt, korlátozott nyitvatartással országszerte 22 kormányablak és a központi okmányiroda fogadja az ügyfeleket. Ügyintézés előtt érdemes a kormányhivatalok honlapján tájékozódni a rendkívüli nyitvatartásokról.

A két ünnep közötti három munkanapon vármegyénként egy, a fővárosban három kijelölt kormányablakban az alábbi ügyek intézésére lesz lehetőség 9-14 óra között:

  • személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézés;
  • lakcímügyintézés;
  • ügyfélkapu-regisztráció;
  • NEK-regisztráció;
  • Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylése;
  • TAJ-kártya másolatának kiadása;
  • rendszeres létfenntartási támogatás iránti kérelem beadása.

Továbbá a Központi Okmányirodában szintén 9-14 óra között lehetőség lesz a személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézésre, ügyfélkapu- és NEK-regisztrációra, valamint a sürgősségi és azonnali (3, illetve 1 napon belüli) útlevelek átvételére. Az online beérkezett kérelmek (pl.: vezetői engedélyhosszabbítás, online lakcímbejelentés) feldolgozására nem lesz lehetőség az igazgatási szünetben, ezeket a kormányablakok csak 2024. január 2-tól intézik.

kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, azonban a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele. A kormányhivatalok által működtetett vizsgaállomásokon és a földhivatalokban szintén szünetelni fog a félfogadás, utóbbiak január 3-án nyitnak.

A december 27-29. között nyitva tartó kormányablakok listája itt tekinthető meg. 

Borítókép; Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal Facebook oldala  

Legnépszerűbb cikkek