Veres Patrik jelezte: a kizárólag emberi erővel működtetett járművekre, így az elektromos rásegítéssel működő kerékpárokra vagy a mozgáskorlátozottak által vezetett e-mopedre nem vonatkozik a szabályozás, hasonlóképpen a gördeszkákra sem.
Az olyan nem emberi hajtású járművekre, mint az elektromos roller, az eszköz nettó tömege, illetve tervezési sebessége dönti el, hogy szükséges-e a biztosítás - emelte ki a szakértő.
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2F2024%252006%2520J%25C3%25BAnius%2Fpeople-7325746_1280.jpg)
A rendszám nélküli járműveknél a törvény értelmében a használó is üzembentartónak minősül - tette hozzá. Az elektromosroller-szolgáltatók várhatóan valamilyen flottaszerződést kötnek majd egy biztosítóval - vélekedett.
A nagy eltérés oka, hogy több biztosító még a végleges pénzügyminisztériumi rendelet előtt az egyéb kategóriába tette át a nem emberi hajtású járműveket, hasonló kategóriába, mint például a tesztvezetéseken használt autókat, amelyek biztosítási díja jóval magasabb - tájékoztatott Veres Patrik. A szakértő szerint a rendelet megjelenésével ezek a magas díjak várhatóan változnak.
A biztosítási díj nagyságát több biztosítónál meghatározza az üzembentartó kora és az eszköz használatának helye - jegyezte meg.
A Grantis weboldalán összegyűjtötte a biztosítók közlése alapján, hogy mennyibe kerülnek az egyes elektromos rollerekre kötendő kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások.
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2F2024%252006%2520J%25C3%25BAnius%2Fwoman-6572974_1280.jpg)