A beruházásokat értékelve a miniszter kiemelte: „két cél vezérelt minket, egyrészt, hogy még jobb legyen soproninak lenni, ehhez járult hozzá a beruházások jelentős része: az M85-ös megépítése, az elkerülő út kialakítása, a piac megvalósítása, az uszoda megépítése. A másik cél, hogy az, aki Sopronba látogat, a történelmi város megismerésén túl is jól érezze magát, ezt szolgálta a múzeumnegyed, a 25 belvárosi épület megújítása, mintegy 100 utcának a korszerűsítése az önkormányzat részéről. Vonzóbbá és lakhatóbbá vált a település mintegy 360 milliárd forintból, amivel Sopron nagyon jól járt.”
A célokat ismertetve Lázár János kitért arra is, hogy a magyar érdekek hangsúlyosabb képviselete érdekében ki lehetne alakítani egy exkluzív együttműködést Sopron és a GYSEV között, ami egy logisztikai terminál megvalósítását is jelentheti.
A Fertő-part felújításával kapcsolatban a miniszter elmondta: "Én hoztam meg azokat a döntéseket a kormány nevében és képviseletében, amelyek a beruházás elhalasztására vonatkoznak. Azoktól a soproniaktól, akik szabadidejüket szívesen töltenék a tó partján, elnézést kell, hogy kérjek! Nem az volt a szándékunk, hogy a soproniaknak ártsunk, hanem az, hogy optimalizáljuk a beruházást. Május 10-én a Magyar Közút felvonult, hogy az északi területen lévő kikötőhöz vezető út munkálatait elvégezze, a kikötőt a felújítás után szeretnénk visszaadni a soproniaknak. Meg akarjuk teremteni 90 napon belül annak a lehetőségét ezzel a beruházással, hogy a soproniak legalább a tó egy részét használni tudják. A közút megvalósítja ezt a beruházást, amely használható lesz a horgászoknak és a vitorlásoknak.
Az európai parlamenti választások kapcsán az építési és közlekedési miniszter kiemelte: