Ne higgyük el, ha egy állítólagos banki alkalmazott azzal keres meg minket telefonon, hogy jóváhagyatlan utalást indítottunk a számlánkról, és ennek helyreállításához kódok megadására van szükség - figyelmeztet a Soproni Rendőrkapitányság. Ezek a telefonálók csalók!
Az elmúlt napokban is 1.200.000 forint kárt okoztak egy ilyen hívással. Az eset a megszokott forgatókönyv szerint zajlott. A 22 éves sértettet arról kérdezte az őt hívó állítólagos bankbiztonsági szakember, hogy kezdeményezett-e egy több mint 200.000 forintos utalást a számlájáról. Természetesen a válasz „NEM” volt. Ezt követően máris jött a nyugtatás, hogy a probléma teljesen megoldható, ehhez csak az sms-ben kapott kódot kell neki megmondani. Ennek a sértett gyorsan eleget is tett, de máris megbánta, amikor arról kapott sms-t, hogy 1.200.000 forintot vontak le a számlájáról, de ekkor már senki sem volt a vonal túloldalán.
A Soproni Rendőrkapitányság azt tanácsolja, hogy az ilyen és ehhez hasonló hívásoknál próbáljunk meg nyugodtak és megfontoltak maradni. Telefonos ügyintézés esetén a bankok kizárólag a beazonosítást végzik a személyes adatokkal, sms-ben vagy emailben megküldött kódokat nem kérnek az ügyfelektől. A legkisebb gyanú felmerülése esetén, hívjuk vissza bankunkat az általunk ismert telefonszámon, vagy kérjünk lehetőséget személyes ügyintézésre. Ha már megtörtént a baj, minél előbb vegyük fel a kapcsolatot számlavezető pénzintézettel a szükséges biztonsági intézkedések megtétele céljából!
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2F2023%2520%25C3%25A1prilis%2F20230406%2520gyalogl%25C3%25B3%2520klub%2FAdobeStock_242676522.jpeg)
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2F20230331%2520fot%25C3%25B3p%25C3%25A1ly%25C3%25A1zat%2FAdobeStock_152205336.jpeg)