Tapasztalt mozdonyvezetőnek érzi magát, aki bármilyen mozdonyt képes elvezetni. Gyakran vezeti az első generációs, 10 éves FLIRT-öket és nagy lelkesedéssel fogadta a felkérést a második generációs FLIRT motorvonatok futópróbáztatására is. Elmondása szerint óriási a különbség egy régebbi mozdony és egy teljesen új, automatizált, komfortos, kényelmes, dinamikus és nem utolsó sorban gyorsabb, zöld-sárga FLIRT motorvonat között.
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2F2023%252011%2520november%2F20231127%2520karifa%2F410972329_836464351814338_4673429237034666649_n.jpg)
Természetesen, mint minden mozdonyra és motorvonatra, ezekre a járművekre is típusvizsgát kellett tenni, hogy a forgalomba állást követően vezethesse a FLIRT-öket.
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2F2023%252011%2520november%2F20231127%2520karifa%2F410929968_836464355147671_768630840377420984_n.jpg)
'Például egy Szili mozdonyon töltött 12 óra után sokkal fáradtabb voltam, mint egy kényelmes ülésből levezetett szolgálat után. A FLIRT felépítéséből adódóan jobban fekszik a vasúti pályán, könnyeben megy rajta, ezáltal halkabb a közlekedése. Dinamizmusa, korszerűsége miatt a legjobb hosszú távon FLIRT motorvonatot vezetni, ezeké a jövő " – mondta el a motorvonatokról Németh Lajos mozdonyvezető.
/https%3A%2F%2Fadmin.sopronmedia.hu%2Fuploads%2F2023%252011%2520november%2F20231127%2520karifa%2F410942267_836464365147670_1758097421884752795_n.jpg)
Borítókép; Fenyőné Gyűrű Nikolett