Tapasztalt mozdonyvezetőnek érzi magát, aki bármilyen mozdonyt képes elvezetni. Gyakran vezeti az első generációs, 10 éves FLIRT-öket és nagy lelkesedéssel fogadta a felkérést a második generációs FLIRT motorvonatok futópróbáztatására is. Elmondása szerint óriási a különbség egy régebbi mozdony és egy teljesen új, automatizált, komfortos, kényelmes, dinamikus és nem utolsó sorban gyorsabb, zöld-sárga FLIRT motorvonat között.
Természetesen, mint minden mozdonyra és motorvonatra, ezekre a járművekre is típusvizsgát kellett tenni, hogy a forgalomba állást követően vezethesse a FLIRT-öket.
'Például egy Szili mozdonyon töltött 12 óra után sokkal fáradtabb voltam, mint egy kényelmes ülésből levezetett szolgálat után. A FLIRT felépítéséből adódóan jobban fekszik a vasúti pályán, könnyeben megy rajta, ezáltal halkabb a közlekedése. Dinamizmusa, korszerűsége miatt a legjobb hosszú távon FLIRT motorvonatot vezetni, ezeké a jövő " – mondta el a motorvonatokról Németh Lajos mozdonyvezető.
Borítókép; Fenyőné Gyűrű Nikolett