| 2020. november. 25. | 2 perc olvasás

Oktatási platformot hozott létre a Líceum igazgató-helyettese

Az idei tanévben bevezették a Digitális kultúra nevű tantárgyat, s ezzel a korábbinál jóval nagyobb hangsúlyt kaptak a programozási ismeretek. A diákok és tanáraik hatékony együttműködését segítené a SuliPY, amit a Líceum igazgató-helyettese, Szabó-Bakos Gábor dolgozott ki.

- Szeretnék tenni azért, hogy a gimnáziumi programozás-oktatás kitörhessen a mostani  állapotából, és elkezdődhessen egy olyan folyamat, ami messze túlmutat az iskolai kereteken, ami ma már társadalmi érdek - mondja Szabó-Bakos Gábor, aki elkötelezett pedagógusa az informatikának. A Líceumban évek óta tart  programozási kurzusokat a diákoknak, s minden szinten szívügye a modern informatika. Az, hogy a Líceum tavasszal egyetlen hétvége alatt át tudott állni a tantermen kívüli oktatásra többek között annak a szívós munkának köszönhető, amiben kezdeményező szerepet vállalt Szabó-Bakos Gábor: a Líceumban a jövőnek tanulnak a diákok, a jövő pedig elképzelhetetlen a számítástechnika nélkül. 

A nagymúltú iskola igazgató-helyettese nemcsak beszél erről a jövőről, tesz is érte. Megalkotott egy olyan oktatási felületet, ami  népszerű programozási nyelven, a tananyaghoz igazodva tanárnak és diáknak jelenthetne jól alkalmazható oktatási segédeszözt. Ráadásul ingyen, regisztráció nélkül használható okos telefonon, laptopon, asztali gépeken is. Jelentős segítég lenne ez a pedagógus számára is  - ha a líceumi pedagógus köznek ajándékozott munkája bekerülhetne a köztudatba és a központi ajánlatok sorába. 

Szabó-Bakos Gábor
Szabó-Bakos Gábor

- Évtizedeken keresztül a gimnáziumok főleg azoknak  tanítottak programozási ismereteket,  akik emelt szintű érettségire készültek.  Az új tanterv viszont több változást tartalmaz ezen a téren: megnőtt a programozás oktatására fordítandó órakeret, és a tankönyv is  egy modern programozási nyelv alkalmazását szorgalmazza. Ez azonban önmagában semmit sem ér, hiszen a megvalósításhoz szükség van arra, hogy felkeltsük a diákok érdeklődését is  - vázolja a helyzetet Szabó-Bakos Gábor.

- Ezért gondolkoztam egy olyan platformban, ami tanárnak és diáknak egyaránt segít, ami ingyen, regisztráció nélkül, akár mobilon is jól használható. Így született meg a suliPY nevű oktatási felület (http://sulipy.hu/), amelynek tartalma illeszkedik a tananyaghoz is.  Minden egyes lecke négy részből áll: videó, példák, feladatok megoldással illetve anélkül, és extra. A felület segíthet a szaktanárnak, ha még nem tanította a Python nyelvet. Alkalmas önálló tanulásra a diákok számára, használható tantermen kívüli oktatásban, segíti a tehetséggondozást, illetve a felzárkóztatást - sorolja a platform előnyeit megalkotója.
Reményei szerint ez szikrája lehetne egy olyan előrelépésnek, amivel még több diák számára válhat vonzóvá és élményszerűvé a programozás és az informatika. 

Legnépszerűbb cikkek