| 2022. április. 12. | 1 perc olvasás

Országszerte szondáztatják a járművezetőket a rendőrök húsvétkor

Országszerte közúti ellenőrzésekre kell számítani húsvétkor, a rendőrök az ittas vezetők kiszűrésére koncentrálnak és szondáztatják a sofőröket - jelentette be Óberling József, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályvezetője kedden.

 Az ezredes azt mondta: tavaly nem ellenőrizték célzottan a járművezetőket húsvétkor, mert úgy gondolták, a korábbi években annyiszor felhívták a figyelmet az ittas vezetés veszélyeire, hogy már mindenki tudja, az alkohol és a vezetés összeegyeztethetetlen.
Bár azt gondolták - tette hozzá -, hogy "a társadalom elég felnőtt" ehhez, nem lett igazuk, nem lett kevesebb az ittas vezetések száma. Hozzátette: évente 1200 baleset történik ittas vezetés miatt, ez a balesetek mintegy 8,5-9 százaléka. Ezért úgy döntöttek, hogy visszatérnek a klasszikus ellenőrzésekhez. A maratoni ellenőrzőakció vasárnap 20 órától hétfő 20 óráig tart.  
Óberling József figyelmeztetett: aki ittasan autóba ül, "orosz rulettet játszik", ittasan senki se vezessen.
A sajtótájékoztatón az ittas vezetésből adódó balesetek magas száma ellen fellépve bejelentették, hogy a Diageo, a világ vezető alkoholos italgyártó és -forgalmazó vállalata az ENSZ Képzési és Kutatási Intézetével közösen Magyarországon is elindítja a "Wrong Side of the Road" valós történeteket feldolgozó, interaktív online programját. Tájékoztatni szeretnék a magyar társadalmat az ittas vezetés következményeiről, az azzal járó társadalmi megbélyegzésről, illetve arról, hogy az alkoholfogyasztás miként befolyásolja a döntéshozatalt és fizikai reakciókat.
Pais Mónika, a cég vezérigazgatója elmondta: az ittas vezetés visszaszorítását célzó programot jelenleg 21 országban folytatják.
Belovai Csaba, a Zwack kereskedelmi igazgatója arról beszélt, hogy a termékforgalmazójukkal, a Diageoval már több közös kampányt is bonyolítottak, amelyben a felelősségteljes alkoholfogyasztásra hívták fel a figyelmet.
Nagy András, a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács igazgatója üdvözölte a programot, azt mondta: a tudatos, kulturált alkoholfogyasztásra tavaly a fiatal felnőttek figyelmét igyekeztek felhívni, idén bővebb kört terveznek megszólítani.

A kampány a https://drinkdriving.drinkiq.com/ oldalon érhető el.

Legnépszerűbb cikkek